Kiama

, Kl. 00:20 |



Förra veckan var väldigt händelserik. Eftersom Malin hade ledigt och även huset för sig själv försökte vi utnyttja det maximalt. Vi gick ut och partaja på en onsdag, hade sleepover, kollade på skräckfilm, lagade lyxmiddag och gjorde en spontan roadtrip till Kiama. Kiama ligger inte långt ifrån Sydney, men det var ändå var det så annorlunda. Det var mycket grönare, så det påminde nästan lite om Schweiz (med undantag för palmerna). Eftersom resan var spontan hade jag inte möjlighet att ta med min systemkamera, men det var skönt att bara ha mobilen. Såhär borde man utnyttja varje ledig dag!
 
Under lördagen och söndagen var det surftävling i Cronulla med surfare från hela Australien. Detta betydde att det blev en hel del strandhäng för att kolla in surfingen/snygga killar (haha). Under lördagen blev det en sväng in till stan för att träffa en svensk och hans italienska kompisar. Några av italienarna bodde i en lägenhet mitt inne i stan (med grym utsikt över Sydney), så här spenderades början av kvällen. Ibland önskar man att man inte var au pair, utan hade ett vanligt jobb och kunde hyra en lägenhet tillsammans med sina kompisar istället. I måndags var det Australia Day, vilket innebär att de flesta hade ledigt, inklusive mig själv. Eftersom vädret var så tråkigt blev det inte så mycket mer än att åka in till stan, igen, och gå runt i Darling Harbour och The Rocks där det var marknad. Hörde på radion idag att det var 19 månader sedan det regnade så mycket här som det har gjort de senaste dagarna. Det är konstigt att vädret kan ändras så snabbt, från 35 grader och strålande sol till sverigeväder. Igår använde jag mina jeans för första gången på väldigt länge, vilket inte alls var skönt...
 
//Clara



Kom ihåg mig?