Fraser Island del 2 - Lake McKenzie

, Kl. 13:05 |
Efter att ha kört in en bit på ön, kom vi fram till Lake McKenzie och det första vi såg när vi parkerade bilen var en dingo. Dingos är vildhundar som springer runt fritt på Fraser Island och vi hade i början av vårt besök fått väldigt mycket information om hur vi skulle vara dingo-safe. Vi åt lunch vid Lake McKenzie och de hade till och med gjort ett inhägnat område, som man var tvugen att sitta innanför om man höll på med mat. 
 
Såhär fint var det vid Lake McKenzie. För er som inte vet, så är Lake McKenzie en insjö på Fraser Island, med vatten så klart att man i princip skulle kunna dricka det. Jag har verkligen aldrig tidigare sett så klart vatten! Vi passade såklart på att bada och trots att jag simmade ut tills jag inte längre kunde nå botten, så kunde jag fortfarande se sanden under mig hur tydligt som helst. Så himla häftigt!
 
Förutom dingos, så såg vi även flera riktigt stora ödlor vid Lake McKenzie (kommer inte ihåg namnet på dem just nu). En av dem verkade vilja sno vår lunch, men när jag gick mot den, så klättrade den upp i ett träd.
 
Här fick ni alltså se ytterligare några bilder från Fraser Island.
Det är verkligen en plats som är värd att besöka om man är i Australien.
 
//Emilia
 



Kom ihåg mig?