Anzac day

, Kl. 09:30 |
I lördags var det Anzac day här i Australien, vilket är en väldigt stor och viktig dag för aussies, där man minns och hedrar de som kämpade och de som dog i första världskriget. En stor parad gick genom staden och det var en del event som pågick. Jag, Cajsa och Senita hade sovit över hos Jennifer och tog oss tillsammans in till stan där vi mötte upp tre tyska tjejer. När vi åkte från Jennifer fick vi varsin rosmarinkvist av hennes värdmamma, som man tydligen skulle ha på sig under dagen (och som jag satte på min boost-juice på bilden). Vi alla gick runt en del och hade tänkt ta oss till paraden, men lyckades komma lite sent... Istället såg vi lite av den på en bildskärm och hängde mest vid south bank där vi chillade på en gräsmatta, gick på en marknad och åt och drack mycket gott. Tyvärr så var jag tvungen att lämna tjejerna rätt så tidigt, för jag skulle iväg och jobba, men det blev en bra början på lördagen i alla fall. Härligt gäng det där! 

Förresten så var det ovärt att jag åkte hem för jobbet, för alla restauranger behövde stängas på grund av att det inte fanns tillräckligt med gas kvar för att försörja alla restauranger vid shoppingcentret. Utan gasen kunde ingen laga mat, så alla ställen var alltså tvungna att stänga och jag började inte ens mitt jobbpass, utan satt länge och  väntade ifall det var så att jag skulle börja senare... (Vilket alltså inte hände.) Rätt segt med andra ord. Efter det åkte jag tillbaka in till stan och gick ut med tjejerna, så det blev ett lyckat och roligt avslut på lördagen ändå.

//Emilia




Kom ihåg mig?