Tjatja bloggen

, Kl. 12:41 |
Jag har gjort en hel del saker sedan jag skrev här sist, så jag ska inte ens försöka att sammanfatta det. Istället tänkte jag skriva om något som ligger lite närmre i tiden, nämligen om igår. Jag och Malin hade bestämt redan förra veckan att vi skulle gå ut den här helgen. Eftersom inte någon av oss hade gått ut tidigare här i Sydney kände vi oss lite lost. Vi skrev ett inlägg i facebookgruppen "Svenskar i Sydney" om vår situation (haha), vilket resulterade i att vi hamnade i en lägenet i stan med ett gäng blandade människor. De flesta var svenskar, men det var även ett par andra européer. Några var här för att gå på barskola, andra hade Sydney som stopp på sin östkustenresa och en annan hade precis avslutat sitt au pair-jobb i Melbourne. Det skulle aldrig hänt i Sverige att jag spontant skulle hänga med några jag aldrig har träffat förut, så det var superkul!!
 
Runt halv ett tog vi oss ur lägenheten för att hitta en klubb i Darling Harbour. Det var långa köer, så vi bestämde oss för att gå in på ett ställe med lite mindre folk. Dock splittrades vi, så det var bara en bråkdel som hamnade på samma klubb som mig och Malin. Kvällen/natten blev hur som helst väldigt bra, så jag längtar redan till nästa vecka, haha. Runt tretiden var det dags att dra sig hemåt och eftersom tågen slutar gå rätt så tidigt, blev det buss tillbaka. Jag följde med Malin hem för att slippa cykla den sista biten själv, vilket var ett mycket bra beslut. Familjen Malin är au pair i har lite bättre utbud när det kommer till mat om man jämför med familjen jag jobbar i, så jag njöt verkligen av att ha både (!) ost och skinka på frukostmackan. I familjen jag är au pair hos är det vegemite eller peanut butter som gäller. Vegemite verkar finnas i de flesta australienska hem och är en brun grej man brer på mackorna, läs om det här. Jag lovar, det smakar lika konstigt som det låter!
 
Det måste vara lite förvirrande för alla nya läsare. Jag och Emilia som har denna blogg tillsammans befinner oss alltså båda i Australien, men cirka 90 mil från varandra. Så kom ihåg att läsa vem som har skrivit vad! Våra resor kommer förhoppningsvis bli till en gemensam under 2015, så det ligger ändå lite tanke bakom det.
 
Som Emilia skrev för några dagar sedan har hon bokat en biljett till Sydney. Hon kommer onsdagen nästa vecka och jag är verkligen såååå taggad!!!!!!!
 
//Clara



Kom ihåg mig?