Äventyret har börjat

, Kl. 15:26 |

Nu har alltså mitt och Claras äventyr verkligen börjat och det känns så himla kul. Vi åkte tillsammans med Cajsa och Jennifer från Brisbane upp till Noosa med bil och gjorde en del stopp på vägen. Jag har ju bott på Sunshine coast tidigare, så jag visste om en del sevärda platser. Vi åkte först till en utkiksplats där vi kunde se ut över Glass House Mountains och tog oss sedan till ett litet vattenfall som heter Garderners falls. Efter det åkte vi till Currimundi lake och stoppet efter det blev Mooloolaba (där jag bodde förut). Vi lyxade till det lite med lunchen nu innan det är dags att börja snåla ordentligt och leva backpackerlivet. Jag testade något som tydligen är australienskt - köttfärssås på toast med pocherat ägg på toppen. Efter Moololaba tog vi oss uppåt mot Noosa. Vi fick lite problem med bilen (rätt så lite luft i ett av däcken), men bilkunniga som vi är (not), så lyckades vi ändå fixa det. Stolta tjejer, haha... 

Kvällen spenderades hur som helst i Noosa, innan Cajsa och Jennifer åkte tillbaka till Brisbane. Jag och Clara tog in på hostel i Noosa där vi ska stanna i två nätter innan vi reser vidare med buss.

Det känns som att vi hunnit med väldigt mycket såhär på första dagen och jag är taggad på allt vi har framför oss!

//Emilia




Kom ihåg mig?