Snart flyttar jag vidare

, Kl. 07:33 |
...Så många dagar är det kvar tills jag flyttar ut ur huset i Mooloolaba.
...Så många dagar är det kvar tills familjen jag bott med åker vidare.
...Så många dagar är det kvar tills jag står här helt själv på egna ben.
 
Jag har hela tiden vetat att jag i slutet på januari ska lämna huset här i Mooloolaba och måste ha någon stans att ta vägen. Jag har vetat att jag inte längre kommer bo med familjen jag trivts så bra i. Ändå har tiden gått så himla fort och de senaste dagarna har jag haft så himla mycket att tänka igenom. Det känns sjukt att jag snart varit i Australien i tre månader(!), men när jag tänker tillbaka, så har jag ändå varit med om mycket under den tiden. 
 
De senaste dagarna har jag verkligen letat boende och försökt bestämma mig för var jag ska ta vägen. Jag har känt en sån sjuk stress, för att jag inte har vetat hur jag ska göra. Jag har letat efter rum att bo i på olika ställen och vägt mellan olika städer att åka till. När jag äntligen hade bestämt mig för ett rum som kändes bra, så visade det sig att det hade blivit taget dagen innan och det blev ett bakslag i mitt letande. Så jag har verkligen gått runt med en klump i magen och känt massa stress, även fast jag vetat att allting på något sätt kommer att lösa sig. 

Hur som helst så fick jag i söndags ett meddelande om att rummet jag kollat på blivit ledigt igen och nu är det alltså bestämt. Rummet är mitt i en månad!! Det är faktiskt en svensk tjej som hyr det rummet, men som ska ut och resa i en månad och därför blir det ledigt under den tiden. Det kändes verkligen så himla skönt när jag väl bestämt mig och nu vet att jag har någonstans att ta vägen när familjen åker härifrån.
 
Så var ska jag då? Jo, jag ska flytta till Brisbane! Jag kände mig lite sugen på att komma till en lite större stad nu och hoppas att det känns bra när jag väl kommer dit. Hur som helst så är det ju bara att ta mig någon annanstans sen om jag inte trivs, men nu har jag ändå en plan. Tanken är alltså att jag ska försöka skaffa ett jobb och tjäna ihop lite pengar inför min och Claras resa. Jag känner ingen i Brisbane, så det blir spännande att se vad som händer när jag kommer dit.
 
Nu blev det ett långt inlägg, men nu vet ni lite mer om vad jag gjort den senaste veckan och vad som kommer hända framöver. Nu ska jag passa på att njuta av de sista dagarna här! Njuta av huset, njuta av stränderna här och ta vara på de sista dagarna tillsammans med barnen och familjen jag bott med. Vi hörs snart igen!
 
//Emilia
 
Sanna Preifelt ❤

Wow, vad spännande :) Jag hoppas att det går bra! Och vad kul och härligt med Brisbane!

Svar: Ja verkligen spännande och stora omställningar nu. Tack så jättemycket, jo jag tror det kommer bli bra här :)
claraochemilia.blogg.se


Sarah

Hoppas att de blir bra för dej :)

Svar: Tack så jättemycket :) Har det bra hittills i alla fall!
claraochemilia.blogg.se


Ida - foto & häst

men guuud så himla härligt! så skönt att rummet blev ledigt sen, förstår att de har varit stressigt och sånt :D men jaa, njut nu av dina sista dagar med din värdfamilj!
kram ❤

Svar: Ojoj vilket efter svar det blev nu haha, men ja nu har det hänt en hel del sen sist! :D Hade det jättebra med värdfamiljen innan de åkte!kramkram ❤
claraochemilia.blogg.se


Anna

Otroligt bra inlägg :D

Svar: Tack så jättemycket :))
claraochemilia.blogg.se


Rebecka

Svar:
Tack så mycket :) Är så nöjd!

Ha en fin onsdag!

Kram





Kom ihåg mig?