Storm på ingång

, Kl. 13:42 |
Precis som rubriken lyder är det alltså storm på ingång här borta. Från början verkade det bara vara ett stort regnoväder som skulle komma, men tydligen är det till och med en tropisk cyklon (klass 4) som är påväg in över nordöstra Australien. Hela dagen idag har det varit mulet och regnigt och imorgon/lördag beräknas stormen komma hit till Brisbane. De varnar nu om att vindhastigheten kan bli upp till 295 km/h och då räknas som en klass 5 cyklon, fatta hur sjukt?! Dessutom hörde jag något om att det väntas komma lika mycket regn på två dagar, som vanligtvis kommer på två månader. Hjälp, stämmer det? Alltså vädret här kan ändras så himla snabbt, men det verkar ju vara ett ordentligt oväder som är på ingång nu. Anders har fixat en del här på tomten, så att så mycket vatten som möjligt ska kunna rinna bort och inte mot huset. Jag vet inte riktigt vad jag har att vänta mig nu, eller hur vädret egentligen kommer bli här där jag bor, men antagligen kommer jag vara med om ett oväder som jag inte varit med om tidigare. Blandade känslor här, ska hålla er uppdaterade!
 
//Emilia
 



Kom ihåg mig?