nitton år

, Kl. 23:12 |
Igår var det den 23e november och alltså min födelsedag. Jag har nu fyllt nitton år och jag lovar, jag känner mig så mycket äldre nu (eller inte... haha). Det kändes verkligen konstigt att fylla år här nere i värmen och utan att bli firad av min familj som vanligt, men jag fick en väldigt bra dag i alla fall. Jag hade inte förväntat mig så mycket, men blev firad en hel del av familjen jag bor hos, så dagen blev över förväntan. Eftersom vi sov på hotell som jag skrev tidigare, blev jag väckt med finsång där (så gulligt!) och sen gick vi för att äta hotellfrukost tillsammans. På förmiddagen var det fullt upp med den svenska julmarknaden där jag höll i pyssel för barn och det blev väldigt lyckat. Barnen gick även ett luciatåg, så himla söta. Efter marknaden åkte vi tillbaka hem till Mooloolaba och det jag gjorde mer under min födelsedag var att bada i poolen med de andra, skypea med familjen hemma i Sverige, prata/skriva med flera andra kompisar och äta finmiddag. Jag hade önskat mat och det blev ungsrostade rotfrukter och potatis med grillat kött och hemmagjord bea, såå gott! Sen blev det chokladtårta till efterrätt, mums! Jag öppnade även några presenter som jag fått med mig hemifrån Sverige (hur gulligt är inte det?!) och fick även några jättefina saker av familjen här. Hade verkligen inte förväntat mig att få något alls, så blev jätteglad. Blev även så himla rörd över alla grattis jag fick från kompisar och här av familjen. TACK alla ni som på olika sätt förgyllde min födelsedag här down under, ni är så fina allihopa!
 
//Emilia
 



Kom ihåg mig?