20 år

, Kl. 16:54 |
Att fylla 20 är inget jag har sett fram emot direkt, för jag tycker det låter så gammalt, men förra veckan kom dagen, och jag kunde inte göra så mycket åt det. Det var lite spännande att bli firad på andra sidan jordklotet, för det kunde ju omöjligt bli en vanlig födelsedag. På morgonen ringde familjen på facetime och sjöng för mig. Det var roligt att prata med dem en stund innan det var dags att göra sig iordning. På nedervåningen hade Anna, mamman i familjen jag bor hos, satt upp massa lappar i färgglada färger med grattishälsningar, både på engelska och på svenska (hon hade antagligen använt google translate, haha). Jag tyckte det var så gulligt att hon hade pysslat med det innan hon hade åkt till jobbet. På eftermiddagen kom det ett blombud till mig från familjen. Jag har aldrig fått blombud förut, så min första tanke var att kvinnan som höll i blommorna och ballongen var en galen granne eller något som hade fått reda på att någon på gatan fyllde år. Jag tänkte fråga "Do I know you?", men gjorde som tur inte det innan jag förstod att det möjligtvis inte var henne blommorna var ifrån. På kvällen blev jag bjuden på middag på restaurangen Summer Salt som ligger här i Cronulla. Jag går förbi den flera gånger varje vecka och har tänkt flera gånger att det skulle vara roligt att äta där. Det var jag, Anna, barnen jag passar, samt deras mormor och farmor som var där. Eftersom mormorn eller farmorn ofta passar Dom, (det yngsta barnet) träffar jag dem rätt så ofta. Till förrätt åt jag en morotsrisotto och till varmrätt någon fisk. Jag har inte ätit risotto många gånger i mitt liv, men denna var väldigt, väldigt god. När vi kom tillbaka hem fick jag en kladdkaketårta och svenska chokladbollar (!) som mormorn hade gjort. Jag var fortfarande mätt från middagen, men kunde ändå pressa i mig lite tårta ändå.

Från familjen jag bor med fick jag en present som jag verkligen inte hade förväntat mig, nämligen två biljetter till Ed Sheerans konsert i Brisbane!! När jag fick reda på att Ed skulle ha konserter här i Australien började jag genast leta efter biljetter, men jag kunde inte hitta några, inte ens på gumtree (som typ är som blocket). Emilia hade försökt övertala mig att åka till Brisbane för att hälsa på henne, men jag tyckte det kändes lite onödigt eftersom jag ändå skulle träffa henne om inte allt för lång tid. Det slutade med att jag bestämde mig att åka till Brisbane, och när jag fick min present förstod jag varför hon ville att jag skulle komma exakt den veckan. Jag blev överlycklig!

På fredagen blev jag bjuden på lyxfrukost av Malin. Alla som känner mig bra vet att frukost är mitt favoritmål på dagen. Förutom frukosten fick jag också några jättefina (och mycket genomtänkta) presenter. Jag hade inte förväntat mig något, så detta gjorde verkligen mig dag. Vi hängde vid henns pool ett tag innan det var dags för henne att börja jobba.

Mina gulliga småkusiner hade skickat några små paket till mig som de hade pysslat med. I paketen låg det två armband som jag har haft på mig de senaste dagarna och några virkade blommor som jag ska komma på ett bra användningsområde till.

Trots att det blev en annorlunda födelsedag, blev det en bra dag och jag kände mig verkligen ordentligt firad!
 
Mina dagar i Brisbane blev grymma, och Ed Sheeran var minst lika bra som jag hade förväntat mig (om inte bättre). Någon gång snart ska jag försöka lägga upp lite bilder därifrån.

 



Kom ihåg mig?