Fraser Island del 1 - Eastern beach

, Kl. 05:23 |
Såhär såg vägarna ut när vi åkte över Fraser Island för att ta oss till Eastern beach (vi bodde på västra sidan). Vägarna var de guppigaste och mest skumpiga jag någonsin åkt på. Jag skojar inte när jag säger att det var som att åka i en bergochdalbana - nästan värre. Man fick köra i 30km/h, men på de flesta ställen var vi tvugna att åka mycket långsammare än det, eftersom det var så guppigt. Att åka en mil på dessa vägar tog typ en timme(!). Jag kan dessutom säga att det blev lite knepigt när det kom mötande bilar. Pappa som körde gjorde ett bra jobb när det hände och jag är glad att det inte var jag som körde, för det vet jag inte om jag hade klarat (haha).
 
När vi väl kom fram till Eastern beach var det så himla härligt att vi kunde gasa på och köra i 60km/h längs vattnet. Eastern beach sträcker sig längs hela ön, så det går att komma väldigt långt på den stranden. En sak som var lite häftig, var att det kunde landa flygplan på stranden, så man skulle alltid hålla utik. Det hände faktiskt några gånger att vi var tvugna att stanna på grund av det. 
 
Vi gjorde ett stopp vid The Pinnacles, som är formationer av sandsten i olika färger. Jag tycker inte att det var så jättespeciellt, men var ändå lite häftigt att se.  
 
Vi gjorde även ett stopp vid Maheno wreck - ett vrak från en båt som strandades vid Fraser Island.
 
I slutet av december besökte jag och min familj som sagt Fraser Island, världens största sandö. Vi sov där två nätter och det var väldigt häftigt att åka runt till olika platser på ön. De här bilderna visar alltså några av stoppen vi gjorde på Eastern beach och jag tänker nog göra ett till inlägg senare med lite andra bilder från Fraser. Hur som helst så var det riktigt häftigt att åka runt på stranden och jag vill gärna tillbaka dit!
 
//Emilia
 
MATILDA

Så fint det ser ut! :)

Svar: Ja det var verkligen så himla fint där :D
claraochemilia.blogg.se





Kom ihåg mig?