En mulen dag i Brisbane

, Kl. 14:59 |
Idag tog jag med mig kameran i väskan och tog några foton av Brisbane när jag var ute och gick. Det är alltså i denna stad jag bor nu. På den nedre bilden kan man faktiskt se lite av det 45 våningar (!) höga hus, som mitt rum ligger i. Jag börjar inse hur bra till det faktiskt ligger nu när jag gått runt väldigt mycket i området och det är ju rätt så coolt att bo i ett sånt högt hus. Fast bor gärna inte i rummet längre än nödvändigt ändå... (haha)
 
Förutom att ta några bilder, har jag idag hunnit med en del annat. På förmiddagen mötte jag upp en jättesnäll svensk tjej på ett bibliotek där vi båda satt och sökte jobb (jag har dock inte lyckats få något än). På biblioteket finns nämligen gratis datorer och wifi, så det är rätt så smidigt att använda. Efter några timmar gick vi tillsammans och satte oss och åt på en sushi-restaurang. Alltså jag har aldrig riktigt förstått mig på hypen över sushi tidigare, utan mer tyckt att det är okej, men nu har jag faktiskt börjat gilla det mer och mer. Här i Australien finns sushi typ överallt och det är väldigt vanligt med längre sushirullar som går att äta med bara händerna typ. Sushirullarna finns med hur många olika fyllningar som helst och är dessutom billiga, så det är toppen!
 
Efter lunchen gick jag genom en marknad och tog mig tillbaka till biblioteket där jag spenderade ytterligare några timmar. Sen på kvällen mötte jag upp en annan jättegullig svensk tjej som heter Cajsa. Vi gick först runt lite, men satte oss sedan på ett ställe och åt middag tillsammans. Vi hade det jättetrevligt och satt länge och pratade om allt möjligt. Det är lite kul att jag har fått kontakt med så många svenskar här, man känner sig verkligen mer som hemma när man träffar dem. Känns jättekul!
 
//Emilia
 



Kom ihåg mig?