Balsammetoden

, Kl. 00:09 |
Jag har många gånger hört talas om den så kallade balsammetoden. Vissa säger att det är det bästa de testat, medan andra säger att det inte alls fungerar. För er som inte vet innebär balsammetoden att man slutar använda produkter med vissa ämnen i. I princip kan man säga att man slutar använda schampoo och istället rengör håret med balsam. Enligt vissa märks det jättestor skillnad på håret (ofta personer som haft väldigt slitet hår innan), medan andra som sagt säger att det motsatta.
 
För ett tag sen kollade jag upp lite mer om denna metod och kände att det skulle vara lite roligt att testa. Jag har aldrig haft problem med extremt skadat eller frissigt hår, men ändå känns det som en bra grej att få bort många av de dåliga ämnen som vanliga schampon och balsam ofta innehåller. Jag kände att jag inte direkt har något att förlora på det, eftersom det bara är att börja använda vanligt schampo och balsam igen om jag vill. Jag bestämde mig därför för att åka iväg och handla en del nya produkter och har nu satt igång med balsammetoden, så det ska bli spännande att se om jag märker någon skillnad.
 
//Emilia
 



Kom ihåg mig?